Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Verzoek ingediend in 2005

Re: Verzoek ingediend in 2005 14 dec 2012 07:04 #161

• ro-er
  • ro-er's Profielfoto
  • Afwezig
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 9
M.i. is uw verzoek dan niet prematuur.
De Wet wijziging WRO (verjaring en heffing) is van 8-06-2005.
Inwerkingtreding is in de laatste alinea gesteld op 3 maanden na publicatie (dat is dus de datum 1-9-2005). Dat had ik over het hoofd gezien, omdat meestal inwerkingtreding de dag na publicatie is, mijn excuses daarvoor.

Heffen van leges kan dus niet aan de orde zijn, gezien de overgangsbepalingen uit de invoeringswet Wro. Overigens vindt u actuele wetteksten altijd op wetten.nl. De site waar u naar refereert is gedateerd, aangezien daar gesproken wordt over ontwerpwettekst.

Samengevat: u heeft gelijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Bedankt door: empa

Re: Verzoek ingediend in 2005 14 dec 2012 19:46 #162

• empa
  • empa's Profielfoto
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Zojuist kreeg ik bericht dat er jurisprudentie bestaat m.b.t. het planschade-regime.
Op 27 juni 2012 heeft de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State een uitspraak gedaan waaruit blijkt dat:
"Zoals de afdeling eerder heeft overwogen (2003) kan op een verzoek om planschadevergoeding als bedoeld in art. 49 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening eerst worden beslisit na de datum van onherroepelijk worden van het schadeveroorzakende besluit. |Daarbij heeft de afdeling overwogen daat een voordien ingediend verzoek kan worden aangehouden, of als prematuur gedaan, worden afgewezen. De afdeling ziet geen aanleiding voor een ander oordeel ten aanzien van verzoeken om vergoeding van planschade waarop artikel 6.1 van de Wet ruimtelijke ordening van toepassing is. Bij aanhouding van een voordien gedaan verzoek om planschadevergoeding moet, voor de toiepassing van het overgangsrecht in de invoeringswet, de datum waarop het beweerdelijk schadeveroorzakende besluit in rechte onaantastbaar is geworden als datum van de aanvraag worden aangemerkt."\
Uit het bovenstaande blijkt duidelijk dat mijn beide punten dus negatief beantwoord dienen te worden.
Met dank voor de reacties en het leerproces.

Re: Verzoek ingediend in 2005 17 dec 2012 07:02 #163

• ro-er
  • ro-er's Profielfoto
  • Afwezig
  • Senior Boarder
  • Ontvangen bedankjes 9
Ah, dus toch prematuur, was mijn eerste reactie zo gek nog niet...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.065 seconden
Gemaakt door Kunena